baggrund

tirsdag den 11. januar 2011

Kaos i tænketanken

For knapt halvandet år siden mistede jeg mit job som farvehandler, det var et job jeg nød og som passede godt overens med det faktum, at den kreative del af min hjerne arbejder på højtryk det meste af tiden. Desværre kom Finanskrisen og en af de mange stillinger, som landet over blev nedlagt, var desværre min.
En måned efter jeg gjorde min debut som arbejdsløs blev jeg gravid og jo større maven blev jo mindre attraktiv blev jeg for arbejdsgiverne.

Fødslen er nu overstået og for en tid kan jeg ånde lettet op og pille "arbejdsløs"-etiketten af, hvis nogen nu spørger hvad jeg laver så er jeg på barselsorlov, en fantastisk luksus som giver mig lov til at nyde min søn i fulde drag, hvis jeg nogensinde skulle stoppe tiden så skulle det være nu, for denne tid kommer aldrig igen.
Som både Hvalen Hvalborg og alting andet så har også  min barselsorlov en ende.
Mere specifikt så ender den senest d. 2. juli i år. Derfor er jeg allerede nu begyndt at tænke i jobsøgning.
Dette er et emne, som i lang tid har ligget aller nederst i min mentale rodekasse, det har ligget og lumret sammen med emner som tysk grammatik, algebra og paratviden om sport, men nu er det fundet frem med håb om at det stadig virker.
Jeg har valgt at tænke i nye baner, der skal ny uddannelse til. Et nyt liv fortjener en ny start.

Da jeg satte mig ved computeren for at skrive var jeg fuldstændig blank, jeg sad længe, med ticks ved det ene øje og stirrede på curseren, som lystigt blinkede på den tomme, hvide skærm.

Ny taktik!
Jeg mindedes kort de mange undervisere jeg har haft gennem forskellige uddannelsesforløb, en fællesnævner for dem var en ustyrlig kærlighed til fænomenet Brain Storm, sådan en måtte prøves!
Nålepuden som den endte med at se ud...
Glimrende... Brain Storm... Der var nærmere tale om en mild brise... eller måske endda helt vindstille. Tankestrømmen var noget i stil med dette:

"Bum-bummelum... Jeg vil være bedst til det her job fordi... Nej gud hvor er Magnus altså bare sød når han ligger og putter sine tæer i munden! Magnus... Moderskab... Hmmm... Moden, ansvarsfuld...Brum-brum... Kreativ... Nej det er nok ikke så godt at skrive når der er tale om et job i et bogholderi... Men det minder mig om at jeg skal have lavet mig en nålepude til når jeg syer..."

Her fulgte så et par minutter hvor jeg tegnede en skitse til hvordan den nævnte nålepude skulle se ud.

"Nå, tilbage til ansøgningen. Jeg VIL have det her job! Det skriver jeg lidt om hvorfor jeg vil! ..Så nu ved de hvorfor jeg gerne vil arbejde for dem, nu skal de så bare have at vide hvorfor de skal lade mig gøre det... Jeg kunne da lige lave et armbånd mens jeg tænker over det..."

Armbåndet der der fik gang i de små grå...
Her viste det sig at jeg traf en rigtig god beslutning, for mens jeg nørklede med lavasten og andre små nips og dippedutter kom alle idéerne til mig og der blev skrevet notater undervejs.
Jeg endte med at få skrevet det jeg selv mener er den bedste ansøgning jeg nogensinde har skrevet.
I tilgift fik jeg også lavet både et fint armbånd og en nålepude, nu håber jeg bare, at jeg også fik skabt mig en fremtid med den elevplads jeg så brændende ønsker mig.

Kryds fingre for mig, der er tale om et job jeg kan se mig selv have indtil jeg skal pensioneres!

3 kommentarer:

  1. Jøsses den blev fed den nålepude! Jeg krydser fingre for jobbet, og håber på alt det bedste!

    Du fortjener det!

    SvarSlet
  2. Tusind tak :)
    Alle krydsede lemmer skal være velkomne!
    Håbe håbe...

    SvarSlet
  3. Jeg krydser også gerne et par fingre, tæer arme og ben for dig! :)

    Og enig - lækker nålepude og fantastisk armbånd - thumbs up! ;)

    Kh Sanna

    SvarSlet