baggrund

fredag den 2. december 2011

Så blev det pludselig seriøst...

Nok en smuk dag på Højgård går på hæld og jeg ved slet ikke hvilket af flere emner jeg skal vælge til dagens blogindlæg!
Skal jeg skrive om, at vi langt om længe er ved, at få installeret fastbrændselsfyr?
Eller måske om hvordan jeg, med afkommet sikkert plantet foran 42" Traktor Tom, fremtryllede en helt fantastisk kartoffelsalat med en opskrift jeg selv fandt på?
Eller skal det handle om juleforberedelser og det, her i huset, nyopdagede fænomen Kærestejulekalender med parterapeutiske undertoner?
Jeg er ikke sikker... Alle tre emner begejstrer mig i ubeskrivelig grad!
Det "nye" fyr, fordi det vil betyde en økonomisk besparelse, som virkelig vil kunne mærkes denne vinter, hvor jeg stadig er uden job og betalingen af Magnus' dagpleje udmærket formår at dræne vores konto uden hjælp fra indkøb af træpiller...
Kartoffelsalaten, fordi jeg egentlig ikke har følt mig videre succesrig i køkkenet det sidste års tid. Der er det altid rart at få bekræftet, at jeg altså godt kan!
..og slutteligt de famøse kærestejulekalendere, fordi vi som så mange andre par nok er slemme til at glemme hinanden lidt i en travl tid.

Netop det, at pleje og passe på sit forhold er en ting, som fylder meget i min bevisthed lige for tiden.
Jeg synes, at rigtigt mange i min omgangskreds fortæller, at ægteskabsskuden sejler med knagende skrog og flossede sejl
Jeg har altid betragtet vores ægteskab som værende utroligt stærkt, men i disse fordømte krisetider kan der også lyde nogle brag her i huset.
Jeg har ingen forestilling om, at man helt kan undgå uenigheder, men jeg nægter stiltiende at se til mens vi bliver til et af den slags par, som Niels Hausgaard ind i mellem omtaler...

Så for ikke at ende som en anekdote i en lun vendelbos one-man show har jeg altså valgt, at købe de her julekalendere til os.
En af i dags opgaver lød på, at tilbringe aftenen i hinandens arme på sofaen. Jeg glæder mig allerede!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar