baggrund

mandag den 19. marts 2012

En idé har taget form og har bidt sig fast

Min søn har en stor nærfamilie, nogen af dem ser han ikke så tit og jeg har derfor længe haft den idé, at han skulle have en eller anden form for billedsamling. Men hvordan skulle det lige gøres?

Min første tanke var et fotoalbum, men i så fald ville det skulle vente til han bliver større, ellers ville albumet hurtigt blive til krøllet og tilsavlet konfetti.

Næste tanke var så en pegebog med egne billeder. Jeg fandt en hjemmeside hvor man kunne bestille sådan en djævel. Dog var siden nede indtil en fastsat dato. Da datoen oprandt blev siden ved med at være nede og efter et par måneder glemte jeg navnet på siden og kom også væk fra idéen.

Så kom en ny idé. En opslagstavle med billeder.
Denne idé gennemgik så en form for kreativ evolution en sen aftentime, hvor jeg sad og nørklede med lidt slægtsforskning -nej, jeg kan ikke finde ud af at vælge bare én hobby...
Jeg er nu nået frem til det (måske) endelige svar på hvordan Magnus' familiebilleder skal udfærdiges.

Et indrammet stamtræ med billeder! Næste store spørgsmål er så materialevalg, den må jeg lige i tænkeboks på... papir? stof? både og? noget helt andet?
Uanset hvad det ender med, så glæder jeg mig til det bliver færdigt.

Deadline for projektet: Det SKAL være færdigt inden min kære mand skal til Afghanistan næste år! Det skal være sådan, at han kan sige godnat til far selvom far ikke er hjemme.

3 kommentarer:

  1. Åh ja, kender den slags idéer der er længe undervejs, og udvikler sig i forløbet.
    Men supergod idé. Jeg glæder mig til at se, hvordan det ender :-)!

    SvarSlet
  2. Sikke en fin blog, du har her!

    Jeg har lige tilmeldt mig som fast læser, da jeg lige har fundet dig, og jeg glæder mig til at læse med :-)

    Jeg nyder at læse mange blogs om hverdagsliv, mad og krea. Min egen blog er primært om hverdag og mad, men jeg bliver meget inspireret af alle de fantastiske blogs, der efterhånden findes i Blogland.

    SvarSlet
  3. Jeg byder altid en struds velkommen med åbne arme :)
    kiggede lige forbi din blog og tilmeldte mig der.

    SvarSlet