baggrund

lørdag den 3. marts 2012

Kan man få for meget jordbærsmag?

I dag er det d. 3. marts.

Det er min bedstemors fødselsdag og jeg fik ikke ringet til hende selvom det er hendes første fødselsdag efter hun er blevet enke.
Min samvittighed er sort som graven, selvom jeg godt ved, at hun helt sikkert ikke har været alene og at hun med garanti heller ikke er sur.
Der bliver rådet bod med bod på i morgen.

Apropos den dårlige samvittighed, så burde jeg også snart besøge Bedstefars gravsted igen.
Jeg "snakker med ham" flere gange ugentligt, men har ikke besøgt gravstedet siden jul.
Det må der også meget snart rådes bod på.

Det er noget sjovt noget det der familie... En samling mennesker, som man ikke selv har valgt, de er blevet valgt for en af noget større og så forventes det ligesom, at man elsker hinanden og får det hele til at fungere.
Heldigvis er jeg så privilegeret, at jeg slet ikke kan lade være med at elske min familie. Hvem der end har stykket den sammen har gjort et udmærket, om end lidt rodet, stykke arbejde.

At jeg ikke lige fik gjort min pligt som barnebarn i dag skyldes tre ting;

1.   At jeg i morges og formiddags havde den tvivlsomme ære, at være mor til verden sureste barn mens jeg havde flyvende travlt med alverdens ting. Hold nu op så arrig sådan en trolderik på 1½ år kan være...
Jeg gruer nogen gange for hvad fremtiden har i vente på den front, men han er vel ikke sin mors søn for ingenting.

2.   At vi var til en anden fødselsdag i familien i dag, min underskønne niece fejrede sin 4 års fødselsdag i dag.
Eftermiddagen bød på hygge i stor stil, hjemmebagte boller med dertilhørende varm kakao og kage i stride strømme. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har guffet så meget chokoladekage med jordbærcreme i mig uden at skamme mig bare en lille smule.

3.   At vi kort efter hjemkomsten fra børnefødselsdag fik besøg af et vennepar, som kom for at hjælpe os med at konsumere den goliath pizza der var til rest fra gårsdagens venskabelige invasion af vores lille hjem.

Pludselig var klokken ligesom bare for mange til at man kan tillade sig, at ringe til en ældre dame.

D. 3. marts 2012 har været en tæt pakket, men utroligt hyggelig dag men nu er mor her altså også brugt.
Det er snart to timer siden jeg sad med blytunge øjenlåg og tænkte "bliver det mon opdaget, hvis jeg bare lige så diskret sniger mig i seng nu?" så programmet fra nu af hedder noget i stil med dette:

1.  Overvind ubehaget for anden gang i dag og nedsvælg 400 ml klæg proteinshake med jordbærsmag  -hvad man dog ikke udsætter sig selv for, for at komme op på normalvægt igen, så det ikke gør ondt at sidde på en stol, ligge på siden at sove osv.

2.  Grundig tandbørstning for at rense munden for eftersmagen af 400 ml klæg proteinshake med jordbærsmag, div. søde kager og en velvoksen kød-med-kød-pizza

3.  Synkron dobbeltsaltomedskrueflikflakogekstrakrymmellanding i ægtesengen for øjeblikkeligt, at flå dynen op over hovedet og snorksove så længe som yndigt afkom tillader det.

Fortsat god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar