baggrund

onsdag den 17. november 2010

Kænguruyngel og rådne fisk...

I dag er det onsdag, novembersolen skinner klart fra en høj blå himmel, kun forstyrret af et par små lammeskyer, og på min venstre arm ligger mit lille vidunder og øffer lidt i søvne mens han krammer sin kænguru og gnaver sin sut af led. Alt ånder lige nu fred og idyl her på Højgård.
Jeg har nu i ca et døgn været indehaver af en blog og har skam tænkt en del over hvad man stiller op med sådan et kræ.
Hvis jeg var mere politisk anlagt ville jeg her propagandere mine holdninger, det samme ville gøre sig gældende hvis jeg var mere religiøs, var jeg lidt mere kreativ eller huslig ville jeg formentlig her fremvise nye produktioner af enten dette eller hint og det endda jævnligt!
Var jeg rejsende ville familie og venner her kunne følge mine spændende oplevelser midt i Ho Chi Minh City eller dybt inde i Borneos vilde jungle... Men nu er jeg i stedet blevet husmor, med tryk på "mor", så mine dage som globetrotter er formentlig forbi, erstattet af et par år ved Costsa del Soppebassin efterfulgt af en tilværelse som charterturist. Så rejsedagbøger bliver det nok ikke til meget af heller.
Hvad jeg primært kreerer er tankespind, sætninger og sproglige billeder. Af og til sprogblomster, andre gange blot munddiarré, men ét er sikkert: der foregår altid et eller andet under de lange, kommunefarvede lokker!
For ikke at drive min kære livsledsager til vanvid med mine mange betragtninger og finurligheder vil jeg ganske enkelt gøre krav på denne lille plet på det store Internet og udnævne den til min mentale losseplads!
Ikke af den type som stinker af affald, nok nærmere lidt beslægtet med den vi alle kender og elsker, iklædt gule poser med påtrykt logo fra Bonbon...
Det skal da nok blive en fest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar