baggrund

mandag den 29. november 2010

4,4 kg senere...

I dag har jeg og Magnus haft besøg af sundhedsplejersken.
Alene det, at jeg denne gang huskede at lave kaffe til hende er nok til at jeg knapt kan få armene ned, for den slags er jeg styg til at glemme. Dels fordi jeg selv foretrækker the og dels fordi jeg beklageligvis er så distræt at jeg flere gange dagligt tager mig selv i at tænke "hvorfor var det nu jeg gik ind på kontoret? Hvad er det jeg skal hente her?" når jeg i virkeligheden havde rejst mig for at visitere det lille hus.
Tænk at man, på de få sekunder det tager at rejse sig, kan glemme at man skulle tisse..
Der er altså ingen ond mening i det når jeg af og til lader besøgende vandsmægte, jeg er bare en nød til den slags, men i dag huskede jeg det! Jeg huskede endda at hun foretrækker mælk i kaffen!
Så vidt så godt. I dag havde vi en tidlig morgenaftale og trods sne i større mængder og det faktum at vores indkørsel på knapt 100 meter ikke har set skyggen af en sneskovl, men derimod kun bunden af en Volvo stationcar der pløjede sig i retning af gemalens arbejdsplads ca to timer forinden, så lykkedes det sundhedsplejersken at snige sin lille sølvgrå konebil op til huset uden problemer.
Udstyret med førnævnte the og kaffe indtog vi sofaen og fik en sludder om, hvad der er sket siden sidst hun var her mens minimennesket fik de sidste 10 minutter af sin morgensøvn.
Perfekt timet vågnede arvingen da vi havde udtømt emnet, så mens han røg en tur på puslebordet fandt sundhedsplejersken vægt og målebånd frem.
I en alder af 3½ måned kan Magnus nu præstere en kampvægt på 7,6 kg og en længde på 68,5 cm. Ganske flot hvis den stolte mor selv skal sige det, og det skal hun jo! Med fare for at skabe en lille narcisist så skal der nemlig ikke herske tvivl om, at min lille basse har en mor som synes han er helt og aldeles perfekt!
Før eller siden vil jeg sikkert få en svigerdatter som til tider finder mig utroligt anstrengende, men det går nok, hvis bare hun ikke laver en bedre spaghettisauce end mig...

2 kommentarer:

  1. Tantes lækre basse!! Og her taler vi ikke om faderen til arvingen, men ham den underskønne på billedet her!!

    Han bliver så stor og lækker - en rigtig sund og lækker dreng!

    SvarSlet
  2. Må give Katharina ret! Sikke en lækker bidsken du har der! :)

    Kh Sanna

    SvarSlet