baggrund

mandag den 11. juni 2012

Fantasier om varmere himmelstrøg

Det er i dag d 11. juni. Det er sommer!
Det siger min kaldender i hvert fald...
Termometret på terrassen siger noget andet. 11 grader står der og himmelen er grå af skyer.
På sådan en dag kan jeg ikke lade være med at drømme mig til varmere steder eller bare til varmere tider.

Det stikker en smule i mit hjerte at tænke på, at vi netop er gået ind i uge 24, havde jeg ikke været arbejdsløs og de økonomiske midler dermed lidt små, ville det nemlig med al sandsynlighed betyde, at vi i dag ville være vågnet i en lille hvidkalket lejlighed på paradisøen Santorini, hvor der lige nu er omtrent 30 graders varme og sol.

Vi ville stå tidligt op og badet i den klare morgensol ville vi gå til købmanden efter morgenmad, gå hjem og nyde en langsom start på dagen, gøre lige hvad vi har lyst til, slappe af og bare nyde at være sammen.

Virkeligheden var væsentligt mere hverdagsbetonet.

Vi stod tidligt op og indhyllet i grå skyer kørte vi afsted ad den danske landevej, afleverede sønnen i dagpleje og indtog efterfølgende en kop skoldhed BKI kaffe, stående i værkstedet på min mands arbejde, hvorefter jeg kørte hjem og manden startede en travl arbejdsdag.

Det kræver at min hukommelse anstrenger sig lidt, men min hudfarve vidner om, at det kun er få uger siden der faktisk var sol og varme her til lands.
Det var fantastisk!

Heldigvis tog jeg i de dage en masse billeder og dem kan jeg så varme mig på nu, mens jeg sidder og varmer fødderne på transformatoren til min computer...

Vejrudsigten for den kommende uge lod meget tilbage at ønske, men jeg har endnu ikke opgivet håbet om, at sommeren vender tilbage inden længe.

Indtil da må jeg stille mig tilfreds med billederne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar