baggrund

torsdag den 4. oktober 2012

En grøn vitaminindsprøjtning

Dag 3 er kommet og så godt som gået igen..
I dag har jagten gået efter noget grønt.

Grønt skulle efter sigende være godt for øjnene, være håbets farve og generelt være forbundet med positive ting.
Måske hænger det sammen med, at farvens lysfrekvens ligger på et niveau, som får de fleste mennesker til at slappe af. Jeg lod mig engang fortælle, at det er de færreste mennesker, som ikke bryder sig om grøn i den ene eller den anden afskygning.
...og indrømmet: Grøn er også en af mine favoritter!

For mig er grøn mange ting.
Det er forårets friskhed og det er den inderlige ro, som findes dybt inde i skoven på en solrig sommerdag.
Det er farven på det univers min mand befinder sig i, det univers, som inden længe tager ham langt væk fra mig i flere måneder, til krigens hærgen i et fjernt og fremmed land.
Det er min søns strålende smil, når han ser en John Deere traktor. Tag endelig ikke fejl, selv for en toårig er en traktor ikke bare en traktor... I hvert fald ikke hvis en af dem er grøn.
Jeg kunne blive ved i en uendelighed, mens jeg sidder her i skæret fra min, forøvrigt grønne, lampe i stuen, men måske jeg bare skulle komme til sagen.


Her kommer dagens billeder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar