baggrund

mandag den 8. oktober 2012

Jordbærsaft og giraffer i maven

Der er opstået et ganske alvorligt teknisk problem (læs: min computer er kollapset) som forsinkede udgivelsen af gårsdagens billede, det kommer altså i stedet i dag, så tidligt som muligt.
Heldigvis er det ikke mit kamera, som har valgt at gå til de evige jagtmarker, så billederne til fotolegen eksisterer skam endnu og er også taget på den rigtige dato!

I går var, som de hurtige nok har regnet ud, dag 6 i legen. Temaet var rød.

I dagens anledning gik jeg linen ud og kogte saft og marmelade af sommerens mange skønne jordbær, drak the fra min knaldrøde thebrygger og spiste ketchup på mit spejlæg til frokost.

Selv Junior så rødt! Eller, det gjorde han i hvert fald, da han opdagede, at jeg lånte hans røde picnickkurv til et billede.
Resten af dagen fik han til at gå med at lege, ud over det hele, med al legemaden.
Jeg drak altså rigtig mange kopper usynlig kaffe i går, serveret med et stort smil af min lille, store dreng, som forøvrigt går rundt og peger stolt på sig selv og siger "storebror!" i denne tid.
Gad vide hvordan han reagerer, når det går op for ham hvad det egentlig vil sige, at han skal være det...

Han aer jævnligt min mave mens han siger "Mor har baby i maven.", men når han så sekundet efter aer mit bryst og siger "tykke mave" kommer man lidt i tvivl om hvor meget han egentlig forstår... Der er i hvert fald lang vej endnu før lægeuddannelsen er i hus...

I går så han en mand med en tyk mave i fjernsynet, der pegede han og sagde "giraf i maven."
Om ikke andet får jeg tit et godt grin over de herlige ting, der kommer ud af munden på ham. Jeg har ham mistænkt for, at have en lige så krøllet hjerne som sin mor. Det glæder mig faktisk lidt.

Der røg jeg tydeligvis ud ad et sidespor!

Tilbage til rød.. om ikke andet så i hvert fald til billederne. De kommer her:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar