baggrund

tirsdag den 9. oktober 2012

Tilbage til da verden endnu ikke var i farver

Vi er nu nået til vejs ende i fotolegen. Endnu engang en dags tid forsinket af den selvdøde computer..
Dag 7, altså i går, stod i tegnet sort/hvid.

Det havde selvfølgelig været oplagt bare at snappe nogle tilfældige fotos og så lægge et sort/hvid filter over, men det ville næsten være snyd.
Jagten gik derfor ind igen.
Jeg holdt mig indenfor hjemmets fire vægge og det var egentlig overraskende så få ting jeg fandt, men det lykkedes til trods.

Dagens billedkompot repræsenterer mange af de ting, som jeg elsker mest.

Allerførst mine dejlige børn.
Både det ufødte på scanningsbilledet og min lille krudtugle, Magnus, de to af billederne er jo af hans legetøj...
"Ko og Halv" som han kalder dem og Brio komfuret, hvor han har stegt vindfrikadeller nok til at mætte selv den frådende blæst, som lige nu raser hen over markerne og hyler i hver en krog her på gården.
Med lidt god vilje kunne køkkenet også repræsentere min kærlighed til god mad.

Dernæst er der to andre yndlingsting.

En god, tyk bog, i dette tilfælde er det "Giganternes Fald" af Ken Follet. Absolut endnu et mesterværk fra hans hånd. Meget apropos sort/hvid temaet, så foregår den på et tidspunkt, hvor verden endnu ikke var i farver. I hvert fald ikke på film, som i det hele taget var et forholdsvist nyt fænomen dengang..
Vi befinder os på tiden før, under og efter 1. Verdenskrig.
Desværre er der ikke så mange sider tilbage før jeg er færdig og "Verdens Vinter", som efterfølgeren hedder, er endnu ikke flyttet ind i min bogreol.

En god bog bliver endnu bedre hvis den følges ad med en god kop the, lige nu er favoritten en skøn blanding med lakridsrod og pebermynte. Frisørens blanding hedder den, jeg tror de fleste the butikker har den efterhånden.
En god kop the bliver endnu bedre hvis man ved, at der er nok at tage af.
Det man kan se på billedet øverst til højre er mine yndlings thekrus. Der kan være rundt regnet en halv liter i hver af dem, så der går lidt tid før man igen skal ud at tanke op.

Nok snak, her kommer billederne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar